Jest wiele diet, które mówią o tym aby mocno ograniczyć węglowodany podczas odchudzania. W myLINE wiemy, że ważne jest zachowanie dobrego bilansu do tego, aby twój organizm i metabolizm oraz mózg prawidłowo działały. Dają ci one energię, której potrzebujesz, aby przetrwać cały dzień. Jeśli twoje ciało porównamy do samochodu, węglowodany są dla niego paliwem, które sprawia, że ​​Twoje ciało pracuje na pełnych obrotach cały dzień.To bardzo ważne zwłaszcza podczas diety.

Dlatego ważne są dobre proporcje i jakość tego co jesz. Upewnij się zatem, że jesz odpowiednią ilość tzw. dobrych węglowodanów. Jeśli zjesz ich za mało, poczujesz się głodny lub osłabiony, a twoje ciało będzie magazynowało tłuszcz. Jeśli zjesz ich zbyt dużo, do tego tych złych (np. białej mąki, cukru) efekt będzie podobny - znów odkładający sie tłuszcz i woda.

W posiłkach myLINE węglowodany są tak dobrane ilościowo i jakościowo aby utrzymywać niski poziom insuliny w organizmie, ale i dawać mu jednocześnie energię do działania. Przygotowując posiłki samodzielnie wybieraj zatem dobre węglowodany, czyli te, które bardzo powoli uwalniają cukier do krwi – po to aby twoje ciało mogło wykorzystywać uwalnianą energię przez kolejne godziny po posiłku, a nie ją odkładać w postaci tłuszczu.

Do dobrych węglowodanów zaliczamy m.in. produkty pełnoziarniste: płatki zbożowe bez cukru, kasze, brązowy ryż, quinoa, makaron czy ziemniaki. Najlepiej gotować je w wodzie i dodać odrobinę soli i ziół, które lubisz.